爱心文具项目:传递希望

AddThis Social Bookmark Button

 

爱心文具项目

11 月 14 日,4 名 OCEF 义工在北京将 2000 套爱心文具集中分拣,在几个小时之内没有任何误差地邮寄至 18 个省的协调员。协调员家访时再将文具发放给受助学生们。

一个小小铅笔盒,一支铅笔,一个橡皮擦。这些都是再简单不过的文具,却是我们读书时光的深刻记忆。OCEF 特殊项目组的义工们在过去的两个多月里完成了我们的“爱心文具项目”,将大大的祝福和问候打包在这些小小的文具中,一一送到了全国各地。该项目旨在加强 OCEF 大家庭成员之间的纽带。

每一份文具背后都是义工们的辛苦奔波。他们在北京与义乌两地分别实地搜集商品种类样式、咨询比价、与制作商沟通,反复讨论确定制作款式,在保质保量的前提下争取最合理的工期,将 2000 个 OCEF 定制笔袋、2000 支铅笔、2000 块橡皮按时制作完工。

在 9 月 10 日,爱心文具项目还为我们的受助教师送去了节日的祝福和问候。100 个精美的 OCEF 版 U 盘发往宁夏、甘肃、四川、云南、贵州等 16 省,为默默在乡村教育一线坚守的老师们传递来自 OCEF 大家庭的问候。

Beijing, November 14, 2013 — OCEFers in Beijing wrapped up our love in 2,000 personalized OCEF pencil cases with pencils and erasers and mailed them to students in 18 provinces on Thursday.

This project is spearheaded by our Special Projects volunteers, who also sent 100 OCEF-branded flash drives to teachers in 16 provinces to express our Teacher's Day appreciation (Sept. 10). It’s part of our efforts to build a stronger OCEF community throughout our funded schools.

Behind each pencil box and flash drive is the hard work by our Beijing volunteers, who spent hours comparing designs, negotiating with suppliers, and ensuring the timely production and delivery of all stationery.